Fin stålmotorkryssare med många hytter och kojer, Perfekt för både att
bo i och ha som semesterbåt. Båten är i fint skick och uppdaterad och var uppe i maj 2019då fick den nya anoder ,koll av genomföringar mm.
(Obs se mer info och service historik på hemsidan) .Skrovet kontrollmättes då .Båten har haft tre ägare. Båten ligger i Vadstena (gästhamnen)Kapell över flybridge: Nytt- 2014 Teakdäck: Siliconnåtad teak, lagd på vattenfast 13mm plywood. på fördäck, skarndäck, akterdäck, flybridge och badbrygga. Badbrygga: Modell större ca-3,5m² Skrov: 12,2 x 3,8 m byggd av Stålmarin AB Håkan Börjesson 1979-1980. längden mätt exkl peke och badbrygga. Deplacement ca 15-16 ton Maskin: Cummins V8 T 785 (fyrventilssystem med turbo) 2293 timmar 370 hp – cylindervolym 785 kubiktum = ca 13liter Totalrenoverad 2002 av märkesverkstad: Nya foder, kannor, lager och ringar samt ny turbo. Renovering/översyn av vattenpump, 2st värmeväxlare, startmotor, samt injustering av spridare. Backslag: Twin disc. Axel Rostfri – diameter 60mm. Propeller: Brons – 25″ x 24″ Tvärpropellrar: Hydrauliskt drivna i för och akter. Diameter 360mm, Styrkraft kan regleras vid båda styrplatserna från 0 till max (för att få mycket tyst gång i hamnar o dyl där mycket liten kraft oftast räcker till för manövrering.) Hydraulmotor och pumpar – Volvo Flygmotor – ledningar rostfria Hydrauloljetank – ca 70L Max styrkraft dimensionerad för att hålla upp mot vind 10m/s från sidan, Ankarspel: Effekt – 1500w–24V . 35kg typ danforthankare med 8mm kätting anordnad under badbryggan styrs alternativt från någon av styrplatserna, från akterdäck eller från radiostyrd sändare. Dävertar: El / hydraulisk upphissningsanordning för gummibåt. styrt från akterdäck. Upplyftbar i hydrauliskt dävertsystem i aktern. Styrning: Hydraulstyrning Sea-Star , två styrplatser. Autopilot Robertsson 100, med repeater på flybridge. Värme: Vattenburet system med 3 värmekällor: Maskinvärme,
elpatron för landström, dävertar.
Mer info på hemsidan: www.pryachting.se