Gå direkt till innehållet
ANNONS
Inlagd: i söndags 18:16

Niesmann+Bishoff Flair 8000i EWB

    1 895 000 kr
    Beskrivning
    Köpt i maj 2022. Bilen var då körd 4260 mil. Gav ett helt ny intryck. Aldrig vinteranvänd och helt i nyskick undertill. Läderklädseln såg helt ny ut och gör så fortfarande. Inbyggda, numera uttagna Honda gasgeneratorn hade gått 11 timmar. Diskmaskin, kök etc såg oanvänt ut. Niesmann+Bishoff Flair har ju alla linerkvalitér, kanske t.o.m. bäst av alla, men ger inte alls samma svulstiga och stora intryck som Morelo och Concorde. Man smälter in och känns smidigare. Totalhöjden lägre också. Detta ex har en snygg svart och guldfärgad färgsättning. Bilen har servats regelbundet i Tyskland. Fick nya däck bak vid köpet. Framdäcken såg nya ut. Bra åretruntdäck. Bilen har en dieselprogramoptimering och är också keramiklackbehandlad 2017. Väldigt lättvättad. Vi bytte ut de jättetunga medföljande gel-batterierna mot ett helsystem från Victron med 600 Ah lithium (och 1 AGM reservbatteri via 3-vägsbrytare). Även nytt startbatteri. Extra laddkabel från startbatteri. Ny inverter, mer solpaneler, Cerbo GX m.m. Se specifikation. Jag har rostskyddad den själv med Biltemas produkter, årligen. Satellitsystem, elporslinstoalett med septitank och gasgenerator urmonterade. Installerat Separetts suveräna sepatarationstoalett Tiny, 800W solpaneler, 125+22+22L gas, 608+120 Ah batterikapacitet och 350L vattentank ger helt offgrid boende året runt. Dieseltank 170L. Bilen har servats även i Sverige årligen. Vid köp stor service med byte av de flesta vätskor. Extra dieselvärmare på bodelsslingan och optimerad dragning av konvektorer ger fullständig vintertålighet. Kloft magnetisk retarder är helt suverän och tar bor 80% av all bromsanvändning, speciellt i bergig miljö. Bilen har väldigt goda viktreserver och en enorm lastkapacitet. Vägd vid registreringsbesiktning 2022 till 5995 kg och lastkapacitet 1495 kg. Efter det har satellitantenn, tung porslinstoalett med septitank, 3 st 150Ah väldigt tunga gelbatterier, 2,3 kw Honda gasgenerator samt lite till diverse monterats ur och dessa tillsammans vägde en par hundra kg. Vid fullast vid avfärd till Portugal har vi vägt den 3 gånger. Fullast är alltså med alla vätskor, 2 personer, 550 kg i garage + fyllt dubbelgolv och maxlastad med svenskt "kaffe" m.m. Alltid funnits ca 500 kg restkapacitet kvar. Garaget har inga andra lastbegränsningar än bakaxeltrycket och i princip alltså nästan obegränsat. Kontakta oss för mer bilder och komplett specifikation. Bilen är både maximalt utrustad från fabrik och därefter helt moderniserad och exklusivt utrustad förr off-grid camping. Observera att bilen nu är i Portugal. Åter senast i början av december. Eventuellt tidigare vid skarp affär. Niesmann+Bishoff Flair 8000i CEWB modellår: 2012 första registrering: 08/2012 köpt: 05/2022 (andra ägare) km ställning vid köp: 4260 mil km 2024-10: 7600 mil Totalvikt 7490 kg Längd 885 cm Bredd 239 cm Höjd 335 cm Iveco Daily 3,0 L Växellåda Automat Hästkrafter 170 (210) Bältade platser 4 Sovplatser 2
    ANNONS
    ANNONS
    ANNONS
    ANNONS

    Andra har även tittat på

    Blocket är en del av Schibsted marketplaces.
    Schibsted News Media AB och Schibsted ASA är ansvarig för dina data på denna sidan.Läs mer