Gå direkt till innehållet
Inlagd: igår 16:17

Niesmann+Bishoff Flair 800i CEBW husbil

    1 395 000 kr
    Beskrivning
    Köpt i maj 2022. Bilen var då körd 4260 mil. Gav ett helt ny intryck. Aldrig vinteranvänd och helt i nyskick undertill. Läderklädseln såg helt ny ut och gör så fortfarande. Inbyggda, numera uttagna Honda gasgeneratorn hade gått 11 timmar. Diskmaskin, kök etc såg oanvänt ut. Niesmann+Bishoff Flair har ju alla linerkvalitér, kanske t.o.m. bäst av alla, men ger inte alls samma svulstiga och stora intryck som Morelo och Concorde. Man smälter in och känns smidigare. Totalhöjden lägre också. Detta ex har en snygg svart och guldfärgad färgsättning. Bilen har servats regelbundet i Tyskland. Fick nya däck bak vid köpet. Framdäcken såg nya ut. Bra åretruntdäck. Bilen har en dieselprogramoptimering och är också keramiklackbehandlad 2017. Väldigt lättvättad. Vi bytte ut de jättetunga medföljande gel-batterierna mot ett helsystem från Victron med 600 Ah lithium (och 1 AGM reservbatteri via 3-vägsbrytare). Även nytt startbatteri. Extra laddkabel från startbatteri. Ny Victron 3000w inverter, mer solpaneler, Cerbo GX m.m. Se specifikation. Jag har rostskyddad den själv med Biltemas produkter, årligen. Satellitsystem, elporslinstoalett med septitank och gasgenerator urmonterade. Installerat Separetts suveräna sepatarationstoalett Tiny, 800W solpaneler, 125+22+22L gas, 608+120 Ah batterikapacitet och 350L vattentank ger möjlighet till helt off-grid boende året runt. Dieseltank 170L. Bilen har servats även i Sverige årligen. Vid köp stor service med byte av de flesta vätskor. Extra dieselvärmare på bodelsslingan och optimerad dragning av konvektorer ger fullständig vintertålighet. Kloft magnetisk retarder är helt suverän och tar bor 80% av all bromsanvändning, speciellt i bergig miljö. Bilen har väldigt goda viktreserver och en enorm lastkapacitet. Vägd vid registreringsbesiktning 2022 till 5995 kg och lastkapacitet 1495 kg. Efter det har satellitantenn, tung porslinstoalett med septitank, 3 st 150Ah väldigt tunga gelbatterier, 2,3 kw Honda gasgenerator samt lite till diverse monterats ur och dessa tillsammans vägde en par hundra kg. Vid fullast vid avfärd till Portugal har vi vägt den 3 gånger. Fullast är alltså med alla vätskor, 2 personer, 550 kg i garage + fyllt dubbelgolv och maxlastad med svenskt "kaffe" m.m. Alltid funnits ca 500 kg restkapacitet kvar. Garaget har inga andra lastbegränsningar än bakaxeltrycket och i princip alltså nästan obegränsat. Kontakta oss för mer bilder och specification.

    Andra har även tittat på

    Blocket är en del av Schibsted marketplaces.
    Schibsted News Media AB och Schibsted ASA är ansvarig för dina data på denna sidan.Läs mer