Gå direkt till innehållet
ANNONS

Trek Madone 6.9 - kolfiber rakt igenom

    Bra skick
17 000 kr
19 000 kr
SkickLäs om skickBra skick - Sparsamt använd
Beskrivning
En lätt tävlingscykel, med ram, gaffel, styre och hjul i kolfiber. Växlar och bromsar från Shimanos toppserie Dura-Ace. Om man inte klarar Vätternrundan sub 7.30 på den här cykeln, är det inte cykeln det är fel på. Modellen är från 2009, och var då absoluta toppmodellen från Trek. Som proviniens kan nämnas att den beställdes av chefen för Trek Sverige i speciallack (Project One), men han använde den aldrig. Jag har haft den sedan 2013, och tagit mycket väl hand om den. Hjul och styre är uppgraderade i efterhand, bytte kassett, kedja, vajrar och vajerhöljen för ett par år sedan. Har faktiskt inte gått mer än ca 1000 mil, har flera tusen mil kvar i sig. Data Vikt: 7,00 kg (samma som årets toppmodell Madone SLR 9 AXS Gen 8!) Ram: OCLV Red Carbon 56 cm. Trek är små i storlekarna, motsvarar small. Passar längd ca 173 - 183 cm. Gaffel: OCLV Red Carbon. Styrstam: Bontrager XXX Lite 100 mm. Alu-styrstam om 80 mm kan medfölja. Styre: kolfiber, aeroprofil, 400 mm, intern kabeldragning. Styrlinda: Supacaz Sadelstolpe: kolfiber, integrerad Sadel: Bontrager Vevparti: Shimano Dura-Ace 7900 50/34T Kedja: Shimano Ultegra Pedaler: Shimano Ultegra, medföljer Framväxel: Shimano Dura-Ace 7900 Bakväxel: Shimano Dura-Ace 7900 Kassett: Shimano Ultegra 10-delad Bromsar: Shimano Dura-Ace Hjul: Progress Airspeed 44C Däck: Pirelli P-Zero Velo 25 mm Flaskhållare: BBB kolfiber, medföljer Hör av er vid intresse. Vet inte vilket pris som är rimligt, men nypriset var runt 60.000, och bara hjulen kostade 10.000. Skickas inte, men kan eventuellt köra den till Göteborg (Orust) och Skåne.
Inlagd 27 september 16:03 i Racer
Miljöpåverkan
Denna vara sparar 94 kg CO₂e vilket motsvarar produktionen av 3 nya mobiltelefoner.
ANNONS
ANNONS
ANNONS
ANNONS
ANNONS

Andra har även tittat på

Blocket är en del av Schibsted marketplaces.
Schibsted News Media AB och Schibsted ASA är ansvarig för dina data på denna sidan.Läs mer