OBS! Dieselpumpen behöver demonteras, rengöras och ev renoveras. Uppskattad kostnad på firma 10 – 15 000:-
I övrigt välskött, älskad och påkostad av både mig och tidigare ägare. Men nu har jag tappat lusten och säljer för en bråkdel av vad den kostat mig. Jag har nog kvitton på ungefär 100 000:- och då är själva båten, motorbytet och bogpropellern inte medräknade.
4-cyl Vetus diesel på 42 hk som gått under 700 timmar. Kamrem och vattenpump bytt för några år sedan. Går fint när inte dieselpumpen strejkar, nu går den inte alls.
Aquadrive motorkuddar, stödlager, propelleraxel.
Sleipner bogpropeller, storleken större än nödvändigt så den hjälper verkligen!
Raymarine autopilot, hydraulstyrning, roderlägesgivare, Cobra VHF-radio, elspoltoa med däckstömning, Origo spritkök, Isotherm kyslåp, Wallas värmare och de flesta andra saker man vill ha, som pulpit, mantåg, badbrygga/stege, flera ankare med ankarolinor, fenderhållare, brandsläckare, flera länspumpar, mm mm. Se bilder.
Senaste inköpen har varit nya tjocka dynor till förpiken, nya kapell, nya AGM-batterier (3 st) med skiljerelä, MPPT-solcellsregulator och alla grova kablar nya och en ny Garmin GPS med genomskrovs ekolod.
Säljes komplett med köksutrustning, flytvästar, tampar, fendrar, bergskilar, nödraketer, drivankare och allt du behöver. Till och med toapapper… Medföljer även många bra-ha-grejer, specialverktyg, olja och oljefilter, bränslefilter, extra kapell, mm mm
Ingår även en bra vagn som går att sjösätta från, med demonterbar främre axel med bilkula och lång förlängningsstång.
Skulle må bra av lite bottenfärg och lack här och där på träinredningen, men annars i gott skick för sin ålder.
Svårt sätta rimligt pris, men med fungerande motor, lite färg här å där och lite annat småplock så borde den vara bland de dyrare Albin 25orna. Jag har som sagt helt tappat sugen och vill bara bli av med den, så jag provar med 45 tusen. Dock öppen för bud. Inga byten, om du inte har något som jag absolut måste ha utan att jag vet om det än…