449 000 kr
Fakta
Längd
10 meter
Beskrivning
Vi har till slut bestämt oss att sälja vår trotjänare som givit oss många härliga båtsäsonger. Vi har ägt båten sedan 2018 och den är årligen vinterkonserverad med glykol och servad med oljor och filter.
Mycket har bytts under åren, det jag kommer ihåg: 2018/2019 byttes limpor och knän på båda motorerna, och till 2024 plockades dessa ner igen för inspektion/rengöring och byte av alla packningar. Nya remmar och termostater till 2024 samt besiktning av impellrar och bälgar till växelvajrar byttes. 2021 packades båda dreven om och alla drivknutar samt ett knutok byttes i samband med det. 2020 gjordes ett större lyft inuti båten, där soffa kläddes om, nytt vinylgolv lades in samt ny skrovbeklädnad fixades i vit vinylmatta. I mittkabinen installerades tre garderober för mer förvaring. I år investerade vi även i nya batterier för start och bogpropeller samt ett 200ah LifePO4 batteri till förbrukning. Nytt kylskåp (110l) 2022.
2023 investerades ett nytt kapell (45 000:-) mallat på plats av Bil & Marinservice i Linköping. Kapellet har påkostade ”super spot knappar”, och smarta valbara myggnätsfönster.
Motorer och utrustning:
2 x Mercruiser 5.0 Thunderbolt med Bravo 2 drev
2 x Garmin GFS 10 bränsleflödesmätare (se för brukning i realtid direkt i plotter L/NM)
Garmin 5008 GPSMap plotter (kartor för hela Norden)
Garmin HD Radar
Garmin AIS/VHF (se andra båtar i plotter)
Raymarin Autopilot med fjärr
Ocean Comfort 1200w ankarspel i akter med fjärr (12kg ankare i rostfritt med kätting)
QL Compact (Volvo Penta) 600w bogpropeller med fjärr
CTEK M25 laddare med Litium läge för landströmsladdning
Peak Power regulator samt 2st 100w solapenelsväskor
Victron Orion 30A DC-DC laddare (för laddning av LifePO4 batteriet med generatorerna)
Victron isolationstransformator (3600w) för både konvertering av 220v till 110v och förhindrande av galvaniska strömmar vid landströmsladdning.
Dieselvärmare med display och separata utblås i sittbrunn, kök, toalett, mittkabin.
4G router med extern antenn på targabågen för internet ombord.
Har säkert glömt saker, men svarar gärna på mail i första hand om det finns frågor. Båten står för närvarande på stöttor hemma men är ej täckt än i skrivande stund. Kan vid seriöst intresse provstartas med muffar (motorerna är konserverade i nuläget fram till våren). Bra kontakt med kranbil kan förmedlas för transport. Fortsatt vinterförvaring kan också ordnas där den står.
Mvh
Björn
Trygg affär