Gå direkt till innehållet
ANNONS

MMCS optimeringar, mappa, trimma, chippa, h-reg, vmax, a/epa

    Företag
5 000 kr
Beskrivning
Hej! Vi bakom mmcs är Sverige högst utbildade fordonsutvecklare utanför biltillverkarnas egna laboratorier och erbjuder utbildningar och programmeringar till nästan samtliga fordons styrsystem. I mer än 30 år har vi modifierat styrsystem i bilar, i folkmun optimering, mappning, chippning, chip tuning, och erbjuder nu, utöver våra individuella optimeringar som tillhör världens bästa, en efterlängtad service i Stockholmsområdet: a-traktor ombyggnad. Kolla gärna mmcs.se Vi är Masters och använder bl.a. Alientech Kess KTag Master, mpps, Tactrix, KT200 och ECM Titanium, HxD, och WinOLS som verktyg. Mmcs kan hjälpa a-traktorkonvertera de flesta nyare bilar, Mini Countryman och Paceman, Porsche Macan och Cayenne, Audi A1, A3, A4, Q5, BMW X1, X3, VW Golf och Beetle med många fler. Bensin och Diesel. Manuell och automat. Prissättning är individuell, hjälper med komplett turnkey bil eller programmering av styrdon ecu med godkända intyg. Programmering "ecu spärr 30 km/h" kostar från 6,250 kr ink moms (5000 kr ex moms) och godkända intyg. Optimering eller ytterligare funktioner (pops och bangs m.m.) finns ofta som extra tillval. Hastigheten kalibreras med Racelogic gps, samma som Koenigsegg använder vid sina hastighetsrekord! Maila med reg nr för uppskattning av pris och tid. Erbjuder optimeringar till nästan alla bilar, även om Patrick (huvudutvecklare) är mest känd för Subarumappningar, för tillfället är det mycket Abarth och Mini - bilar vi älskar, även Porsche ligger oss nära hjärtat och erbjuder optimeringar till de flesta modeller! Mappa, trimma, chippa, chiptrim, remap, steg 1, 2, 3, går enkelt förklarat ut på att optimera bränsle, tändning, laddtryck (om man har turbo) osv. utifrån de förutsättningarna som finns. Vill du ha mer hk eller vridmoment Nm? Då höjer vi laddtrycket (och en hel del andra fix). Vill du ha lägre bränsleförbrukning vid vanlig körning? Då höjer vi tändläget (och en hel del andra fix). Drive-by-wire, mappar om gaspedalen (dbw), justerbara kamtider (avcs). Vanligt är Ecutek, Ecuedit, RomRaider, Ecuflash, Eculabs, opensource metoder, men har även koll på Trionic, Link, Haltech, Autronic, Motec, Nira, Link, Simtek. Då man synar systemen diffar det inte så mycket utan det är bra känsla, öron och kunskap om vad som fungerar som är viktigast. Vi har optimerat hundratals med bilar, Impreza wrx och sti, ej205 ej207 ej255 ej257, Forester xt automat 4eat, Legacy gt b4 rsk 5eat, Mitsubishi Lancer Evolution Evo med många fler. Gör steg 1, 2 och 3+, mappar in downpipe och öppet filter och spridare. Irriterande koder, lätt fixat, osv. cel - fix dpf off... efter bytt avgas, samma sak där, allt görs i datorn numera. EDM, JDM, USDM, ADM. Vill du optimera på 95, helt ok, E85 går också men p.g.a. varierande kvalitet så jag brukar avråda från det. Hastighetsspärr vmax? Den tar jag bort. En standardoptimering kan ta 1 dag (kan delas upp på t.ex. 2 kvällar). Mäter om möjligt prestanda före och efter, men första steg är att maila mig!
Plats Danderyd
Inlagd 10 oktober 17:30 i Övrigt
Säljes av:
MMCS
Företag
Säljes av:
MMCS
 (Företag)
MMCS
Mmcs.se grundades 2006 med avsikt att finna miljömässigt hållbara lösningar för fordonstrafik. Men vi har utvecklat programvara långt innan dess.
Företaget har godkänt att de endast annonserar produkter och tjänster som är i enlighet med gällande lag.
ANNONS
ANNONS
ANNONS
ANNONS
ANNONS

Andra har även tittat på

Blocket är en del av Schibsted marketplaces.
Schibsted News Media AB och Schibsted ASA är ansvarig för dina data på denna sidan.Läs mer