Hej! Då var det dags att sälja 125an då jag ska skaffa bil.
Förra ägaren gjorde väldigt mycket med den:
-Renoverade framgaffeln, bytt alla packboxar, tyflonbussningar och ny olja. Inställda hårdare för motard.
-Renoverade vattenpumpen, bytte allt med lager, packboxar mm.
-Nytt styrlås
-Nya kylare
-BEHR Orginal supermotard ktm hjul (17”3,5 fram och 17”5 bak) Tubeless med ryckutjämnare med fina däck. Troligtvis från en ktm 690.
-Nytt elsystem. Allt bytt inklusive mätare, hela kabelstammen, tändspolen mm. Gamla kabelstammen följer med.
-Blästring och pulverlackering av ram, sving, styre, bakfjäder, vattenpumpskåpa och fotpinnar.
-Bold dekaler och fork shrinks
- Nya ranskydd
-Ny huvudbromscylinder till bakbromsen
-Nya bromsbelägg
-Bytt så att det är matchande bultar på hojen så som den kommer från fabrik.
Sen jag köpte den har den gått 30 timmar och nu står timmätaren på 73,5.
Det jag har gjort med den:
-Ny kolv och vev
-Gjort rent powervalvet
-Nya packningar och packboxar i motorn
-Eldat längs med svetsarna på avgasröret så de blev blåa och klarlackat avgasröret
-Ny kedja
Sedan jag fixat det har den funkat felfritt och vart jätterolig att köra med. Nästa besiktning är 2025-08-31 och senast gick den igenom precis som den är nu.
Det följer också med en del grejer:
-Tre böjda krökar
-En knappt använd strypt krök samt tillhörande munstycken, nål till förgasaren
-V-force reedventil
-Orginal plastkit
-Gamla kylare, täta men böjda.
-Nytt luftfilter
-Ny wössner kolv
Det följer även med en hemmagjord skylthållare för att sänka skylten (bild 6). Den har en baklampa med inbyggda blinkers. Alla kontakter matchar med de på hojen så det går snabbt och lätt att sätta på den. Finns även en ägarmanual som följer med.
Bara att höra av sig vid intresse!
Karl-Sander