Beskrivning
En Chevrolet Impala Sport Coupe (2dr ht) med 496" Bigblock och TH400. Mycket fin bil med allting genomgånget och renoverat och där det finns ordentligt med pulver i motorn. Bilen lackerades 2016. Motor byggdes 2018 med allting nytt, inkl. alla bearbetningar av block. Bilen har varit i drift sedan dess. Går fint med Sniper-systemet från Holley. Har faktiskt körts med så låg förbrukning som 1.5L/Mil på landsväg. Nedan ett axplock av alla prylar som bytts/installerats, det är såklart omöjligt att lista allting, du bör se bilen på plats för att verkligen uppskatta skicket på den. -Inredning/klädsel utbytt 2017 -Bilen lackerad 2016, skärmar, dörrar, huv, osv, lackerade separat, MAO ordentligt gjort i lackbox på lackfirma. -American Racing TT2 fälgar, 17" -Kofångare fram & bak nykromade 2022 -Elhissar runtom -Pioneer Stereo, högtalare under originalgaller i instrumentbräda fram, samt i dörrsidor bak. Slutsteg & baslåda i bagage. -"Krympt" ratt i originalutförande (15") -Dragkrok, godkänd för 1500kg, inreggat -Skivbromsar fram, trummor bak -Bromsservo & Styrservo -------Drivlina------- Block: Mark IV 454 Block, 4-bultade ramlageröverfall. Borrat till .060 överdimension Strokad till 496ci (4.310" Borr, 4.250" slag) Toppdeckat till 0-höjd för bra squish. Ramlagerlägen linehonade. Motor: Holley Sniper bränsleinsprutning Scat vevaxel Scat 4340 I-Beam Competition vevstakar Wiseco 2618 Smidda kolvar med 30cc dome ProComp Aluminiumtoppar med rektangulära insugsportar ARP 135-5601 Ramlagerpinnbultar CompCams 1620-16 Ultra Pro Magnum rullvippor i chromemoly-stål. CompCams CL11-430-8 Hydraulisk rullkam & lyftare (280grader advertised insug/avgas, 110grader lobesep.) Melling HV oljepump Aluminium vattenpump, lång 120-Ampere kromad generator med inbyggd regulator 3HP Ministarter HEI-fördelare med separat torrspole MSD StreetFire CDI-Box Polyuretan motorkuddar ARP 100-2901 bultar till flexplatta AEM AFR-mätare (Även Snipern mäter AFR) Autometer Ultra-Lite Varvräknare med shiftlight 4-raders Aluminiumkylare med fläktkåpa och mekanisk fläkt, inbyggd automatlådekylare. Lindade Headers, 3" avgassystem Växellåda: Renoverades 2018. TH400 med fungerande "Switch Pitch"-funktion, DVS elektriskt omställningsbart stallvarv. Performance Automatic PAKT40701, Renoveringssats och shiftkit. TCI 243700, Nya bussningar Aluminiumtråg Nytt professionellt byggt & balanserat kardanrör i chromolystål. Helkardan, ej delat med stödlager. Håller alltså mycket bättre för den motoreffekt som finns
ytt professionellt byggt & balanserat kardanrör chromolystål.
Helkardan, ej delat med stödlager. Håller alltså mycket bättre för den motoreffekt som finns. Kryssbalken i ramen är således omgjord med ett bultat lock nedtill, för att helkardan ska gå att montera/demontera.
Gjordes 2018.
Bakaxel är Ford 9", fick nya drivaxlar 2018 av Currie Enterprises, dessa är utförda med korrekt GM-bultmönster.