Båten är byggd 1984 med divinycell som distansmaterial, har nummer 64. Allt är genomgånget, ommålat och i mycket gott skick – både invändigt
och utvändigt. Nästan allt ombord är utbytt eller uppgraderat, och den är fullt seglingsklar.
Bilderna på båten visar
1 - Lättseglad båt med storsegel och Code Zero vilket gör den mycket snabb. Det finns även en 110 % fock som gör båten lätthanterlig även i ökande vind. Det ingår även genua och spinnaker.
2 - Båtens elmotor gör att du glider fram tyst när det är vindstilla.
Dessutom lika miljövänligt som när du seglar och avger inga avgaser, olje- eller diesel-lukter.
3 - Båten har fem kojplatser vilket oftast räcker för en familj, eller för en hel besättning vid kappsegling.
4 - Plats för matlagning finns under sprayhooden vid den ovanligt breda nedgångsluckan. Man kan lätt passera den som lagar mat om man behöver komma upp eller ned till salongen.
5 - Toaletten har naturligtvis en septitank som lätt kan anslutas till tömningsstationer i land.
6 - Undervattenskroppen är nedslipad och ny epoxiprimer målad 2023.
7 - Nedgångsluckor och ”båtrutorna” är bytta till polykarbonat 2023.
Båten ligger i Påskallavik och väntar på sin nya besättning.
Pris 170.000 skr
i priset ingår båtvagn, samt täckställning med presenning för båtens aktre del.
Delbeskrivning på ingående produkter.
Autopilot, sprayhood, sittbrunskapell, tvålågig gasolspis ock kyl.
Dessutom 4 st 100 Ah batterier för elmotorn och 2 st 100 Ah batterier för övrig el.
För fullständig information skickar jag gärna en komplett lista samt även information om utförda förbättringar, samt fler bilder.
Men bäst information ger ett besök på plats.