BankID på Blocket
Köp och sälj tryggt med verifierade användare

BankID på Blocket

För att säkerställa en trygg köp- och säljmiljö på Blocket är det ett krav att verifiera sig med Mobilt BankID. Detta bidrar till att både köpare och säljare kan vara säkra på att de interagerar med verkliga personer.
Sedan den 1 juni 2024 är SMS-verifiering inte längre ett alternativ. För att kunna lägga upp annonser och skicka meddelanden på Blocket måste alla användare verifiera sig med Mobilt BankID.
Du behöver bara verifiera dig en gång per enhet. Det innebär att om du verifierar dig på din mobil och senare försöker logga in via din dator, måste du genomföra en ny verifiering. Därefter kommer enheten att komma ihåg din verifiering i tre månader, så att du slipper verifiera dig varje gång du besöker oss.
Har du inte Mobilt BankID? Det är enkelt att skaffa via din bank. Här kan du läsa mer om hur du gör.

Här hittar du fler frågor och svar

Håll utkik efter verifieringsmärket


När en användare har verifierat sin identitet kommer en blå symbol att synas


  • på användarens publika profil

  • i annonsen

  • i chatten.

verifierad profil

Så här gör du för att få ett verifieringsmärke

  1. Logga in på ditt konto via appen eller i en webbläsare.
  2. Vi ber om BankID-verifiering när du antingen ska skicka ett nytt meddelande eller lägga upp en ny annons.

När du loggar in på en ny enhet

Om du till exempel har verifierat dig på mobilen och sedan loggar in på datorn kommer du behöva verifiera dig igen. Det är för att säkerställa att det är rätt person som loggar in på kontot.
Blocket är en del av Schibsted marketplaces.
Schibsted News Media AB och Schibsted ASA är ansvarig för dina data på denna sidan.Läs mer