Tjenare tänkte nu sälja min Mitsubishi evo 3 då jag inte har tid eller plats längre då jag har fått nytt jobb så måste bli av med den.
Som sakt det är en äkta Mitsubishi evo 3 RS
Så väldigt mycket pengar nedlagt på denna bil,finns två fulla pärmar med kvitton och dokumentation på bilen sen den kom in i Sverige.
Drivlina
• 2.3L 4G63
• Stroker kit 100mm
• Brian Crower 272/272 Kamaxlar
• Eagle stakar/Kolvar
• HKS 1.6mm toppackning
• ARP Bultar genom hela motorn
• Link G4 styrsystem
• Precision 58mm turbo
• 200 cells race cat
• Tial WG och dumpventil
• ACT MB1-XXR6 koppling
• ACT Streetlite svänghjul
• Aeromotive BTR
• Bosch tändspolar
• FMS Catchtank
• Pollybussningar till motor/växellåda
• Nuke bränslesystem med dubbla pumpar och surge tank, E85
• Fabriks ny växellåda som är uppgraderad med t.ex. rakskuren 4ans växel
• Lämnar 404hk på hjulen på en Mustang dyno
Exteriör / Upphängning
• Vägt ca 960kg
• Breddad i glasfiber 7.5cm vardera sida
• Glasfiber skuff
• Glasfiber motorhuv
• Glasfiber framskärmar
• Glasfiber stötfångare fram
• Kolfiber vinge
• Eftermarknads sidospeglar
• XXR527 17x9.75 Et25
• Toyo R888
• Öhlins Coilovers
• Stålspunna bromsslangar
• Slitsade skivor
• Keramiska belägg
• Alla bussningar i hela bilen bytta, även fram/bakvagn samt hela underredet målat
⸻
Interiör
• Fullbur
• Sparco stolar
• Sparco 6p till föraren och 4p till passagerare
• Omp ratt med Sellholm rattnav
• Alu fotstöd
• Flockad bräda och dörrsidor
• Defi mätare, original mätarhus och alla mätare funkar
• Takscoop
⸻
Övrigt
Som sagt en ruskigt potent banbil eller för den som orkar lägga lite tid och regga den för gatan. Torkare osv fungerar fortfarande.
Finns kvitton på ca 289.000kr på enbart delar till bilen.
Medföljer original skuff med skylt hållare och vajrar, finns diffuser bak.
Pris ej hugget i sten då jag behöver bli av med den, eller bytes mot nån nyare bil?
MVH//Isak