Gör en intressekoll på min Mazda MX-5 NBFL TRACKDAY(facelift) från 2002 då jag inser att byggandet är det jag tycker är roligt och tiden för körning inte räcker till.
– ett kompromisslöst och fullt SFRO-besiktigat turbobygge, byggt från grunden med kvalitetsdelar och rätt utförande i varje steg.
Bilen är laglig, körklar och redo för både gata och trackdays
Motor & Drivlina:
1.6L motor, helsmidd och bearbetad:
ZRP smidda vevstakar
Wiseco smidda kolvar
Boundary oljepump
SkidNation baffled oil pan
Block & topp planade
Ventilspel inschimsat med original shims
Nya lager och bultar i hela motorn
Kraken turbo-kit med Pulsar GTX2860R
Stor frontmonterad intercooler
Bosch 870 cc spridare
R8 COP tändspolar
ME221 styrsystem – programmerbart, mappat för E85
Innovate bredbandslambda + Can Checked display
Bofi Racing koppling och svänghjul
6-växlad manuell låda
3.6 Torsen LSD med förstärkt differentialbrygga
⛽ Bränslesystem (E85 + flexfuel):
Bosch BR540 bränslepump
Radium billet fuel rail
Radium ställbar bränsletrycksregulator
Flexfuel-sensor – bilen anpassar sig automatiskt för E85/bensin
PTFE-slangar med nylonomspinning
AN-kopplingar i hela systemet
🔊 Avgassystem:
2.5” rostfritt avgassystem med V-band-klamrar
Katalysator monterad – kan lätt bytas mot rakt rör som ingår
🔧 Chassi, bromsar & inredning:
XYZ coilovers – justerbar höjd och dämpning
Strongflex polyuretanbussningar
Subaru WRX 4-kolvs bromsok fram
300 mm bromsskivor fram
Stålomspunna bromsslangar runtom
SkidNation förstärkta rambalkar
Förarsidans golv sänkt 40 mm
Cybul genomgående stolsfästen
Sparco racingstol
QSP sport-ratt med rattnav
Flockad inredning
Cybul halvbur
Fälgar: Advanti Storm S1 15x8” (flow formed)
Däck NANKANG NS2-R
❄️ Kylsystem:
Japspeed aluminiumkylare med dubbla kylfläktar
Extern Setrab-typ oljekylare
Stor frontmonterad intercooler
🧩 Exteriör:
Frontläpp från Carbon Miata
Ducktail (ankstjärt) bak
Kan säljas via bilfirma med 20% handpenning och delbetalning.
Byten är av intresse!
Mer bilder finns på Instagram https://www.instagram.com/trackweapon_miata