Gå direkt till innehållet
ANNONS
Inlagd: 3 juni 14:19

Kranman Griplastare T1960ex

    207 125 kr
    (165 700 kr ex. moms)
    Säljes av:
    Land och Hav
    Företag
    Säljes av:
    Land och Hav
     (Företag)
    Fakta
    Modellår
    2023
    Tillverkad
    2023
    Beskrivning
    Detta fordon går att köpa online på våran hemsida, gå in på Landhav.se eller kopiera länken: https://landhav.se/fordon-i-lager/#/ Griplastarvagn T1960ex en stark och stabil vagn. T1960ex har ett stabilt dubbelväggs chassi för att uppnå en vridstyv konstruktion med hög frigång under kranplattan samt längst bak. Vagnen är rikligt standard utrustad med hög och lågväxel,egenutvecklade kraftiga hjul, Honda GX390 med elstart, frilägesventil, bromsventil och 2 bankar med 4 stakar. Ramstyrningen är el-hydraulisk så vid körning påverkas inte drivningen. M36 proffskran, radiostyrd vinsch, 4 vridbara hastigheter, stål eller plastband, vagnsförlängning med upp till 5 bankar är några av tillvalen som finns. Självklart passar våra grusflak, gripskopor och risflak påvagnen för användning året runt. Standardutrustning: Flexodrive X drivsystem 30-50 kran med komfortled 3,5m Hjul 300/65-12 8 lagers Låg och högväxel Hydraulaggregat med Honda GX390 Elstart Justerbar hydraulisk bromsventil Friläggning av drivningen vid bromsning Flexodrive X drivsystem ger unika terrängegenskaper Det som möjliggör att man kan ha hög- och lågväxel i vagnen är att man har 2 hydraulmotorer och kör dem i serie eller parallellt. På högväxel körs hydraulmotorerna i serie, dvs. all olja måste först gå igenom den ena och sen vidare till den andra hydraulmotorn. På lågväxel kör man motorerna parallellt vilket innebär att det blir likt en T-koppling på hydraul ledningarna. Hälften av oljan till den ena hydraulmotorn och hälften till den andra. Denna princip har många vagnar på marknaden. Det som gör Flexodrive X drivsystem unikt är att vi valt att utveckla en gjuten växel med 2 separata anslutningar för drivmotorerna. Detta medför att båda hydraulmotorerna driver på samma axel och måste hålla samma hastighet. Med denna lösning är vagnen alltid 100% diffad även på lågväxeln. Om man jämför med andra vagnar på marknaden med hög- och lågväxel så sitter det en hydraulmotor ute i vardera boggiepar. Då blir motorernas hastighet oberoende av varandra. Med denna lösningen blir vagnen helt odiffad på lågväxeln. Vi tar ett exempel på hur det blir med lågväxel utan Flexodrive X drivsystem. Du står på en isfläck eller vagnen har hängt sig på en stubbe med ena boggiparet, och det andra har bra fäste. Då snurrar det boggiparet som inte har fäste dubbelt så fort, för oljan tar lättaste vägen. Om du istället har Flexodrive X drivsystem så går all kraft över till det hjulparet som har fäste och du som förare passerar hindret utan problem.
    Land och Hav
    Land och Hav logotyp
    Land och Hav finns att besöka på Älgvägen 5 i Växjö granne med Bauhouse Vi representerar följande märken Sea-Doo: vattenskotrar Can-Am: fyrhjulingar, 6 hjulningar, 3-hjulingar och SSV Båtar: Sting, Nordkapp, Iron, Brig, Cremo, Zodiac Släp: Tiki Trailer, Nugent, TK Trailer, Ifor Williams Varmt välkomna önskar TEAM Land och Hav
    Mer information hittar du på http://www.landhav.se
    Land och Hav logotyp
    Företaget har godkänt att de endast annonserar produkter och tjänster som är i enlighet med gällande lag.
    ANNONS
    ANNONS
    ANNONS
    ANNONS
    Blocket är en del av Schibsted marketplaces.
    Schibsted News Media AB och Schibsted ASA är ansvarig för dina data på denna sidan.Läs mer