Gå direkt till innehållet
ANNONS

Introduktion till spelutveckling i Unity (Distans)

    Företag
12 000 kr
Beskrivning
Vår intensiva och praktiska nybörjarkurs i Unity erbjuder en unik möjlighet för dig som redan har grundläggande programmeringskunskaper att dyka in i spelutvecklingens värld. Kursen är designad för att ge dig en stabil grund i Unity3D, ett av de mest populära spelmotorerna på marknaden, samtidigt som du får lära dig att applicera dina programmeringskunskaper i praktiska projekt. Kursens Mål Efter genomförd kurs kommer du att ha: Grundläggande kunskaper i Unity3D och dess användargränssnitt. Förståelse för spelskapande processer, från koncept till färdig produkt. Förmåga att skapa spelprototyper och utveckla enkla spel. God insikt i vanliga verktyg, tillvägagångssätt och industristandarder. Beredskap att påbörja egna spelprojekt eller ansöka till juniora spelutvecklingsroller. Kursens Upplägg Kursperiod: 8 lördagar med start den 22 januari 2025 Tid: 09:00 - 15:00 (inklusive en timmes lunchrast) Vecka 1 (22 januari 2025): Introduktion till Unity3D och dess användargränssnitt Översikt av Unity och installation. Introduktion till användargränssnittet. Grundläggande koncept: Scener, GameObjects, komponenter. Skapa ditt första enkla spelprojekt. Vecka 2 (29 januari 2025): Grundläggande spelfysik och scripting Introduktion till spelfysik i Unity. Användning av Rigidbody och Collider-komponenter. Introduktion till C# scripting i Unity. Interaktion mellan objekt och enkel kollisionsdetektion. Vecka 3 (5 februari 2025): Material, ljussättning och ljud Skapa och tilldela material. Grunderna i ljussättning och skuggor. Hantering av ljud och musik i spel. Implementering av ljud i ditt spelprojekt. Vecka 4 (12 februari 2025): UI-design och användarinteraktion Skapa och hantera UI-element i Unity. Användarinteraktion: knappar, menyer och kontroller. Designa och implementera ett enkelt spelgränssnitt. Koppla UI-element till skript. Vecka 5 (19 februari 2025): Animation och karaktärskontroller Grundläggande animationstekniker i Unity. Introduktion till Animator och animationstriggers. Skapa och implementera karaktärskontroller. Integrera animationer med spelmekanik. Vecka 6 (26 februari 2025): Kameror och post-processing effekter Hantering av kameror och kameravinklar. Post-processing: Färgkorrigering, bloom, och andra visuella effekter. Använda kamerariggar och cinematic sequencer. Implementera dynamiska kameror i spelet. Vecka 7 (5 mars 2025): Optimering och byggprocesser Grundläggande optimeringsmetoder. Hantering av prestanda och spelupplösning. Förståelse för byggprocessen: Att bygga och exportera spel för olika plattformar. Förberedelse för slutprojektet. Vecka 8 (12 mars 2025): Avslutande projekt och presentation Arbeta på ett avslutande spelprojekt, antingen individuellt eller i grupp. Implementera lärdomar från hela kursen. Förberedelse och övning inför presentation. Presentation av projekten för kursdeltagare.
Plats Sundsvall
Inlagd 9 september 01:54 i Undervisning
Säljes av:
SM GameLabs
Företag
Säljes av:
SM GameLabs
 (Företag)
SM GameLabs
GameLabs omvandlar spelidéer till banbrytande spelupplevelser; entusiaster med en gemensam vision att revolutionera spelindustrin. Vi räknar med att bli en global ledare genom att integrera avancerad AI-teknologi för att skapa djupgående, autentiska och tekniskt överlägsna spel. Vårt engagemang för innovation och kvalitet gör oss till pionjärer i utvecklingen av nästa generations spel.
Företaget har godkänt att de endast annonserar produkter och tjänster som är i enlighet med gällande lag.
ANNONS
ANNONS
ANNONS
ANNONS
ANNONS

Andra har även tittat på

Blocket är en del av Schibsted marketplaces.
Schibsted News Media AB och Schibsted ASA är ansvarig för dina data på denna sidan.Läs mer