Introduktion till spelutveckling i Unity (Distans)
Företag
12 000 kr
Beskrivning
Vår intensiva och praktiska nybörjarkurs i Unity erbjuder en unik möjlighet för dig som redan har grundläggande programmeringskunskaper att dyka in i spelutvecklingens värld. Kursen är designad för att ge dig en stabil grund i Unity3D, ett av de mest populära spelmotorerna på marknaden, samtidigt som du får lära dig att applicera dina programmeringskunskaper i praktiska projekt.
Kursens Mål
Efter genomförd kurs kommer du att ha:
Grundläggande kunskaper i Unity3D och dess användargränssnitt.
Förståelse för spelskapande processer, från koncept till färdig produkt.
Förmåga att skapa spelprototyper och utveckla enkla spel.
God insikt i vanliga verktyg, tillvägagångssätt och industristandarder.
Beredskap att påbörja egna spelprojekt eller ansöka till juniora spelutvecklingsroller.
Kursens Upplägg
Kursperiod: 8 lördagar med start den 22 januari 2025
Tid: 09:00 - 15:00 (inklusive en timmes lunchrast)
Vecka 1 (22 januari 2025):
Introduktion till Unity3D och dess användargränssnitt
Översikt av Unity och installation.
Introduktion till användargränssnittet.
Grundläggande koncept: Scener, GameObjects, komponenter.
Skapa ditt första enkla spelprojekt.
Vecka 2 (29 januari 2025):
Grundläggande spelfysik och scripting
Introduktion till spelfysik i Unity.
Användning av Rigidbody och Collider-komponenter.
Introduktion till C# scripting i Unity.
Interaktion mellan objekt och enkel kollisionsdetektion.
Vecka 3 (5 februari 2025):
Material, ljussättning och ljud
Skapa och tilldela material.
Grunderna i ljussättning och skuggor.
Hantering av ljud och musik i spel.
Implementering av ljud i ditt spelprojekt.
Vecka 4 (12 februari 2025):
UI-design och användarinteraktion
Skapa och hantera UI-element i Unity.
Användarinteraktion: knappar, menyer och kontroller.
Designa och implementera ett enkelt spelgränssnitt.
Koppla UI-element till skript.
Vecka 5 (19 februari 2025):
Animation och karaktärskontroller
Grundläggande animationstekniker i Unity.
Introduktion till Animator och animationstriggers.
Skapa och implementera karaktärskontroller.
Integrera animationer med spelmekanik.
Vecka 6 (26 februari 2025):
Kameror och post-processing effekter
Hantering av kameror och kameravinklar.
Post-processing: Färgkorrigering, bloom, och andra visuella effekter.
Använda kamerariggar och cinematic sequencer.
Implementera dynamiska kameror i spelet.
Vecka 7 (5 mars 2025):
Optimering och byggprocesser
Grundläggande optimeringsmetoder.
Hantering av prestanda och spelupplösning.
Förståelse för byggprocessen: Att bygga och exportera spel för olika plattformar.
Förberedelse för slutprojektet.
Vecka 8 (12 mars 2025):
Avslutande projekt och presentation
Arbeta på ett avslutande spelprojekt, antingen individuellt eller i grupp.
Implementera lärdomar från hela kursen.
Förberedelse och övning inför presentation.
Presentation av projekten för kursdeltagare.
Plats Sundsvall
Inlagd 9 september 01:54 i Undervisning
Säljes av:
SM GameLabs
Företag
Säljes av:
SM GameLabs
(Företag)
SM GameLabs
GameLabs omvandlar spelidéer till banbrytande spelupplevelser; entusiaster med en gemensam vision att revolutionera spelindustrin. Vi räknar med att bli en global ledare genom att integrera avancerad AI-teknologi för att skapa djupgående, autentiska och tekniskt överlägsna spel. Vårt engagemang för innovation och kvalitet gör oss till pionjärer i utvecklingen av nästa generations spel.
- Visa telefonnummer
- Visa mejladress
- Stockgränd 2, 85634 Sundsvall
Företaget har godkänt att de endast annonserar produkter och tjänster som är i enlighet med gällande lag.
ANNONS