Garage-11
Varmt välkommen!
Garage-11 handlar huvudsakligen med Porsche 911, vår passion & intresse för just Porsche gör att vi har större insikt samt kännedom kring just dessa fantastiska bilar än många andra aktörer på marknaden. Med många mil bakom Porscheratten vill vi gärna kunna guida dig rätt i ditt Porscheköp. Porsche har ett väl genomarbetat sortiment av modeller, där det finns en porsche till samtliga ändamål och förare. Garage-11 finns vid din sida likt en "wingman" när beslutet skall tas ifall det blir en 911 4S, 911 Turbo eller en 911 GT3 RS. Kärleken kan vara blind när man ska investera i sin dröm, viktigt är att den lever upp till ens förväntningar och fungerar till de ändamål som den är tänkt till! 911 är en fantastisk bil med alla dess modeller! Så komfortabel som en 911 4S med PDK-låda & komfortabla 18-vägs sportstolar samtidigt extrem som en 911 GT3RS med helbur & flamsäkra stolar! Fantastiskt med samma kaross men ändå så olika ändamål. Välkommen till Garage-11.
Annonser i butiken
136 annonser
Porsche 997 .2 911 Turbo S / Sv-såld / 1732mil /
Porsche 997 .2 911 Turbo S / Sv-såld / 1732mil /
Porsche 997 .2 911 Turbo S / Sv-såld / 1732mil /
Företag

Bilar · Skåne

Idag 11:08

En av världens kanske mest underskattade bilmodeller i vår mening. 997 Turbo S. Att en liten bokstav kan göra så stor skillnad är svårt att tro,trots de så bjuder en 997 Turbo S upp till en ganska annorlunda körupplevelse jämt emot en 'vanlig' Turbo. På papper så är det 530hk som skickas ut till alla fyra hjulen men känslan i kroppen när man rullar på gasen i tvåan säger att den siffran nog är ganska lågt räknat. Kolfiber insug och en rad mekaniska uppgraderingar gör skillnaden större än bara ett S på bakluckan. Detta exemplar är specificerat på ett genomgående tidlöst sätt med en exteriör i Basal svart och med de för Turbo S:en typiska RS Spyder fälgarna. Bakom gömmer sig givetvis PCCB bromsar med gula ok. Längs sidan är profilen diskret och bryts endast av med ett insug på bakskärmen som här är klätt i matt kolfiber och lyft från syskonet GT2 från samma generation. En liten detalj som lyfter helheten. Baktill bär bilen stolt sin modellbeteckning i silver. Om man tar några steg tillbaka och tar in helheten så slås man snabbt av storleken på bilen. Hur den sitter på vägen och fotavtrycket den ger. Något som alltid har varit en höjdpunkt hos 997 generationen. Insidan som så många Turbo S av denna generation går i svart. Dock här delat i läder och alcantara som i sin tur delas med en ljus kontrastsöm. Porsche vapnet återfinns präglat i nackstöden och armstödet i alcantara bör PORSCHE-script stolt. En lite dold detalj här är såklart baksidan av stolarna som i detta fall är lackerade i bilens exteriöra färg. Framför föraren de klassika fem mätartavlorna här i vitt. Det är också här Man får en hint om bilens kanske starkaste attribut. Mätarställningen. Detta är nämligen gissningsvis en av Sveriges bäst bevarade 997 Turbo S:er med ringa 1732 mil indikerat. Bilen såldes ny av Porsche Borås till Lerum och har sedan dess använts synnerligen sparsamt och underhållits uteslutande av Porsche Center. En extremt välvårdad 997 Turbo S med en prestanda som är svår att greppa innan det upplevts. Svensksåld med fullstämplad bok från Porsche Center. 1732 mil. För fler unika objekt besök gärna vår hemsida. www.garage-11.se
2 195 997 kr
Garage-11
Porsche 911 993 GT2 Evo2 Evocation
Porsche 911 993 GT2 Evo2 Evocation
Porsche 911 993 GT2 Evo2 Evocation
Företag

Bilar · Skåne

5 mars

Mitten av 90-talet var ett högvatten märke för endurance racing. Fabriksteamen deltog med bilar som idag är ikoniska och har satt prägel hos många som det absolut mest åtråvärda som finns inom bilvärlden. Men i samma serie som vi hittade bilar som McLaren F1 GTR och Mercedes CLK-GTR hittade man också privata team som deltog med allt ifrån Dodge Vipers till Marcos. Men inte helt oväntat så var Porsches 993 chassi en av de starkaste aktörerna i klassen. Och det är precis en sådan bil vi har här. Chassi #0107 är född som smal 993 ämnad för just denna typen av racing. Ganska tidigt i sitt liv fick den utseendet som den har idag. Något som var ganska vanligt i tid då det helt enkelt innebar att man kunde ha mer chassi,mer däck och ja...mer helt enkelt. Bilen användes för racing i GT-klass i med sitt hem i Ungern initialt. Något som idag finns dokumenterat i tidningsurklipp och stillbilder från tiden. Dokument som verkligen för tankarna tillbaka. Under 2020 såldes bilen och kom då till Sverige. Mellan 2022-2024 så genomgick bilen renovering och uppdatering för att hålla den redo och relevant för racing. Bromssystem uppgraderades här med ett styrsystem från BOSCH Motorsport. Motorn är baserad runt en 3,6l 964 biturbo-motor som lämnar 463hk och 634nm. Detta är en modest mapping i en bil som lätt håller mycket mer effekt. Både chassi och drivpaket är byggt för att hantera mer effekt. Exteriört så är bilen byggd i GT2 Evo2 specifikation med kolfiber splitter och luftstyrning i stötfångaren fram. Sidoprofilen domineras av de enorma skärmbreddarna som är ämnade för att husera 13" breda fälgar med centrumbult. Monterat idag är BBS magnesiumfälgar skodda med slicks. Bakom gömmer 355mm bromsar från Brembo och dämpning från Bilstein Motorsport. Öppna förardörren och man blir direkt klar på skillnaden mellan en bil som är preppad för bankörning och en riktig racebil. Dörrhandtaget må va igenkänt från andra 993 men efter det så står det snabbt klart att allt som man ser och rör är där av en anledning. Vi är enormt stolta över att få nöjet att erbjuda denna unika racebil till marknaden. Startklar för säsongen! **BILEN ÄR INTE GATLEGAL OCH ENDAST ÄMNAD FÖR BRUK PÅ BANA** För fler unika objekt besök gärna vår hemsida. www.garage-11.se
1 499 993 kr
Garage-11
BMW M3 E46 Coupé / UNIKUM / 1058mil / Sv-såld / 3 ägare
BMW M3 E46 Coupé / UNIKUM / 1058mil / Sv-såld / 3 ägare
BMW M3 E46 Coupé / UNIKUM / 1058mil / Sv-såld / 3 ägare
Företag

Bilar · Skåne

17 feb.

Det är få modeller som är mer ikoniska än BMWs M3. Med sina rötter djupt i motorsport så har det alltid varit en modell bär ett stort ansvar för ett förmedla BMWs "M - DNA" ut till slutkund. Historien börjar redan i mitten av 80-talet och inom tyska DTM serien som krävde att bilarna som skulle tävla var baserade runt riktiga bilar som gemene man kunde köpa. Tillverkarna hittade snabbt kryphål genom reglementet genom att tillverka specialmodeller som mer eller mindre bara byggdes för att modellen skulle kunna tävla. Och det är i ett sådan här saga som BMWs M3 först tar form. Den nu legendariska E30 M3 delade inte många komponenter med sina E30 syskon utan fick istället en motorsport utvecklad motor med motorkod S14 samt ett chassi som var utvecklat av samma anledning. Allt doldes under ett ganska väl modifierat yttre med breddade skärmar och en dominant vinge baktill. E30 M3 födde ett nytt segment av bilar. Ett segment som idag kantas av modeller som Mercedes C63 och Audis RS modeller. Modellen som följde gick under modellkoden E36 och mötes initialt av mindre lovord. Bilen var större och tyngre och inte heller längre byggd för motorsport på samma sätt som sin föregångare. Men med 00-talet levererade BMW igen. E46 karossen är idag en av de mest åtråvärda versionerna av BMW M3 och med god anledning. S54 motorn på 3,2L levererade hela 343 hk och andades genom individuella insug och ut genom ett sportavgassystem med en av vår tids mest ikoniska motorljud som biprodukt. Detta exemplar såldes nytt av Björkmans Bil år 2005. Näst sista modellåret. Till sin första brukare som 2011 sålde bilen vidare till sin andra brukare. Då med dryga 860 mil indikerat. Denna herre ägde bilen mellan 2011 och 2022 och körde endast 200 mil. Idag är bilen hos sin tredje brukare med en mätarställning på 1058 mil . Att säga att bilen använts sparsamt är en vår underdrift. Skicket är svårt att beskriva för den som inte har upplevt att köpa en ny E46. Exteriören går i BMW mest extroverta färg för E46 M3. Phoenix Yellow. En gul kulör som nästan bäst beskrivs som radioaktivt gul. Karossen vilar på 18" fälgar i klassiska Shadow Chrome lindat i Michelin gummi. Som sig bör. Inte helt oväntat så är det en exteriör som upplevs utan defekter eller skavanker. Insidan är betydligt mer nedtonad. Svart läder dominerar här med en dekorpanel i titan silver. Och det är nästan här som man bäst upplever milen och skicket. Lädret. Lukten. Känslan. Ord finns inte för att beskriva det. Idag måste detta exemplar stå som ett av världens absolut främsta exemplar av denna generationens M3. Svensksålt. 3 "brukare" och med dryga 1000mil. I den mest åtråvärda färgen i ett skick som saknar motstycke. Det kommer inte bättre exemplar så för den som vill ha det absolut bästa. This is it. För fler unika objekt besök gärna vår hemsida. www.garage-11.se
1 099 333 kr
Garage-11
Mercedes-Benz SL 65 AMG Black Series / 1/350 / Sv-såld
Mercedes-Benz SL 65 AMG Black Series / 1/350 / Sv-såld
Mercedes-Benz SL 65 AMG Black Series / 1/350 / Sv-såld
Företag

Bilar · Skåne

23 jan.

Visst är det så att en den bilmodeller har lite extra hår på bröstet. Något extra som bara ger en antydan om en personlighet som bara kan delas med en uppeldad fotbollshuligan. I en liten kommun strax norr om Stuttgart så är man duktig på att tillverka bilar med den attityden. Mercedes numera in-house AMG arm opererar nämligen härifrån där man fortfarande hand bygger prestanda varianter av Mercedes modeller. Det mesta som lämnar portarna här tenderar till att husera åskmoln under huven och ha ett syrligt förhållande till sina bakdäck. Det har liksom blivit normen för AMG bilarna. Men någon gång runt 2005 på vad man måste utgå från var ett möte med olagliga substanser så kom man fram till att det AMG behövde var en special serie med bilar som var ett snäpp värre. Året efter så visade man en special utgåva av Mercedes minsta cabriolet. SLK. Med en V8 och skalstolar. De satte lite tonen för vad som skulle komma att bli en lång serie med specialmodeller under namnet 'Black Series'. Efter SLK fick vi en Black Series variant av lilla söta CLK som nu fick skärmbreddare som borde räckt till två bilar,mindre inredning och även här en V8. Det är som sagt oklart vilka substanser som intogs på AMG kontoret när man kom fram till att allt detta var en bra ide men idag är vi glada för det. Men i särklass det bästa som skulle komma att bära Black Series namnet kom först 2008. Mercedes SL65 Black Series. För den som är bekant med AMGs "65" bilar så vet man att detta betyder att hjärtat omfattas av 6 liter M275 motor. Tolv cylindrar som tillsammans med två turboaggregat utför våld på omvärlden. 670hk. 1000nm. Vissa prestanda modeller döljer sådana siffror under ett diskret karosseri. Inte SL65 Black Series. De enorma skärmarna breddar spårvidden påtagligt och ger hela bilen ett ilsket utseende. Med hjälp av paneler i kolfiber och att det fällbara taket ersattes med ett fast så lyckades man även ta ner vikten med hela 250kg. Detta exemplar är ett av ringa 350 bilar som tillverkades för hela världen. Hälften av dom gick till den amerikanska marknaden med en lite snällare specifikation. av de resterande 175 bilarna så fick vi i Sverige...två. Två bilar var det som Mercedes Sverige blev tilldelade. En gick till Per Gessle. Detta är den andra. Den arga exteriören är klädd i en ganska sober silvrig kulör som väl passar en Mercedes. Även om det är det ända som är sobert med denna bilen. De enorma hjulen som bak mäter hela 325 i anläggningsyta döljer ett uppgraderat bromssystem med flytande skivor. Hjulupphängning har också fått sig en revision med hjälp av coilovers från KW. Insidan känns vid en snabb anblick igen från vanliga SL men det råder ingen tvivel om att det är något speciellt man sitter i. Kolfiber skalstolar i läder och alcantara och en dekor i kolfiber omger inredningen. Instrumenthuset bjuder på en mätartavla i svart och en i vitt som diskret i nedan kant påminner om att framför dig har du en V12. Ett unikum för Mercedes-samlaren.
6 249 655 kr
Garage-11
1 – 60  av totalt 136 annonser
Blocket är en del av Schibsted Marketplaces.
Schibsted ASA är ansvarig för dina data på denna webbplats.Läs mer här